Meer aandacht in het onderwijs?
Train de aandachtspier!
Niet zweven, maar met beide voeten op de grond en je focus aan.
"A strong mind, pursuing practical purposes
is the best mind in the world." - Johan Wolfgang von Goethe
Ervaringsverhalen Studenten
Studenten vinden Mindfulness enorme interessant!
Hoe waardevol is het om jonge mensen zelf aan het woord te laten, ze zelf platform te geven om in hun ervaingen te delen. Dat geldt ook voor minduflness.
"Past mindfulness wel in het onderwijs?" en "Is het niet meer iets voor meiden dan voor voor jongens?" zijn vaak terugkerende vragen. Het antwoord laat ik graag aan mijn studenten over...
Rene Crooijmans
Via een medestudent kwam ik bij Eric uit. De cursus was toen al twee weken bezig, maar gelukkig mocht ik alsnog mee doen. Ik ben echt een denker. Dit heeft positieve én negatieve kanten. Na een paar negatieve gedachtes werd ik al snel meegezogen in de stress, en daar wilde ik graag beter mee om leren gaan. Na de trainingen van Eric ben ik me een stuk bewuster geworden van de triggers die zorgen voor negativiteit. Ik kan veel makkelijker rust vinden in alle chaos, en daar ben ik super dankbaar voor.
Stress en angst zijn veel beter te managen.
Zeker een aanrader voor iedereen die soms moeite heeft om de drukte van het dagelijks leven bij te benen. En voor iedereen die al wel eens over mindfulness na heeft gedacht. De cliches zijn waar: je gaat zweverige termen voorbij horen komen. DIngen als: 'voel dat je op een stoel zit'. Maar wanneer je jezelf open stelt voor wat er mogelijk is, en hoeveel rust er te halen valt uit het terugkeren naar de basis, kom je 100% verder en vind je rust.
Aanrader!
Carmen Horn
Ik vond de mindfullnescursus erg leuk, interessant en bruikbaar. Voornamelijk de .b vind ik nog steeds erg fijn om toe te passen en deze doe ik dan ook nog elke dag. Door een .b kan ik kort even een momentje voor mijzelf nemen, dit zorgt voor een betere concentratie tijdens bijvoorbeeld het studeren. Ik heb het idee dat ik ook beter door heb wat ik leer. Ik merk ook dat door elke ochtend het 6 minuten dagboek in te vullen en een .b te doen ik mijn dag goed en rustig begin waardoor ik door de dag heen minder gestresst ben. Ook merk ik dat ik na het volgen van de cursus een stuk beter mijn eigen lichaam aan voel en aan voel wanneer ik rust moet nemen. Zeker een aanrader de cursus!
Fleur
Mindfulness, iets waarvan ik altijd dacht: dat is niks voor mij en wat een zweverig iets. Toen ik een workshop hierover bijwoonde, dacht ik niet meteen dat dit iets voor mij zou zijn. Ik ging er meer over lezen en kon me hier toch wel in vinden. Ik zat totaal niet goed in mijn vel en had last van paniekaanvallen, hier wilde ik ook graag mee aan de slag.
Toen het mailtje kwam om me aan te melden heb ik geen seconde meer getwijfeld. Ik moest dit gewoon doen. Met toch wat gemengde gevoelens begon ik aan de cursus. Na een paar trainingen had ik echt het idee dat dit was wat ik nodig had.
Ervaringsverhalen Docenten
.b-Foundations docenten training bij de HAN
"De afgelopen 8 weken volgde ik de training mindfulness voor docenten van Eric Oostdijk. Ik had al eerder de MBSR-training op het HAN Fortmancentrum en de Compassietraining van de HAN gedaan, maar deze training was echt top! Eric houdt de training vooral praktisch en geeft je tools om uit je mind en in je lichaam te komen. Zodat je niet als een bezetene doorgaat maar even een moment stil staat bij jezelf waarna je met meer rust verder kunt. Deze tools kun je meteen inzetten. De to-be-lijst naast mijn to-do-lijst hou ik er zeker in! Het scheelt ook dat je met elkaar ervaringen deelt als docent en hiermee aan de slag gaat. De training is echt een aanrader voor iedereen!"
Carla Kuling-Filippini - Docent HAN
Bestuursvoorzitter NIM
Eric heeft mij in een maatwerktraining laten kennismaken met de principes van mindfulness. De training heb ik als helder en praktisch ervaren. Het was met recht een maatwerk-training, die perfect aansloot bij mij agenda als bestuurder.
Ik heb Eric ervaren als een geëngageerd mindfulnesstrainer, die ook bereid is in de spiegel van zijn eigen ontwikkeling te kijken.
A. de Vries